Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-06, 22:32 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dennish
Citat:
Skulle nästan vara kul dumpa priser för se hur långt dom verkligen går ner innan dom tar bort prisgarantin.

sluta snacka skit och dumpa då.
Jo och ta samma pris som 1U, men jag hatar skruva upp rack finns inget jobbigare bära över 130KG rackskåp bara den tanken hur många rackskåp det skulle gått åt till en hög tower får mig att inte ens vilja ha så många tower.

Men anledningen att det är så mycket dyrare med tower är igentligen säkert inte att den tar plats utan just jobbigt att hantera om man ska ha dom i rack.

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Allt beror ju på vad man vill ha... Vill man ha driftsäker verksamhet så är avbrottsfri kraft, åtminstone UPS, ett krav... Tycker jag. Det var nyligen avbrott i Västerås vilket Loopias kunder fick smaka på, det var avbrott i Stockholm nyligen... Dessutom är ju en vettig hall försedd med vettig kylning, vilket jag har svårt att se att Crystone hade i Norrköping.-- Fast nu är det visst bvbara Borås och Stockholm som gäller där.
Jag snickrade ihop avd jag får till en grundmaskin och hamnade med någon form av service på strax under 2000 i månaden, och då finns det ganska många att välja nellan... Det var med operativ, men fortfarande ingen backup eller redundans på diskar strömagg etc...
Låter dyrt med 2000 i mån, men kan tänka mig att dom större inte vill ge bra pris på tower.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat