Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-06, 12:02 #10
mathias.ks avatar
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling
mathias.ks avatar

Reg.datum: May 2005
Som sagt så var min lista inte tänkt som minimikrav eller huggen i sten. Det är helt enkelt aspekter att tänka på som när man kollar dem kan ge en en ganska bra bild av företaget och tjänsten.

Och jag håller helt med dig.

Bolag som tar betalt utan att skinna folk har en tendens att finnas kvar medans de som knapt tar betalt alls ofta försvinner eller gör det i rent syfte att få många kunder för att sälja bolaget.

Placeringen är i sig inte viktig men om företaget sitter i Sverige bör servrarna vara det eftersom det precis som du säger oftas innebär att tekniker och personal kan komma åt dem snabbare. Det är ju faktiskt en hel del saker som kräver fysisk handpåläggning när man driftar webservrar.

Med bokslut menar jag också precis som du säger att de är tillgängliga via bolagsverket eller upplysningstjänst. Dvs att de lämnar in dem och visar att de har kontroll på ekonomin. Det finns ju både ett och två exempel få webhotell som gått ut hårt bara för att hamna i ekonomiska problem.

Programmeringskompetens är i sig inte nödvändig för att kunna drifta servrarna, men
för att kunna ge en bra support. Förvånansvärt många webhotellskunder (som kanske inte käkar HTML till frukost) kan inte skilja på vad som är siten och kodens problem och vad som är webserverns och webhotellets problem. De ser bara att siten inte funkar och blir då snea på webhotellet. För att då kunna ge en god service är det oftast enklare att "bara fixa problemet".

Med "seriös" i detta menas då att man helt enkelt har för avsikt att kunna ta hand om sina kunder och att kunden skall vara nöjd och känna att webhotellet är folk man kan snacka med och som hjälper en.
mathias.k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat