Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-06, 07:42 #6
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Jag måste säga att jag inte håller med om vissa saker som nämnts tidigare. T.ex. priset har inget att göra om huruvida webbhotellet är seriöst eller inte. Ett webbhotell tar 10 kr i månaden och en annan 100 kr, båda kan vara seriösa aktörer på en marknad och konkurrerar om olika målgrupper.

Skulle min kompis fråga om rekommendationer på vart han ska lägga upp faster gretas hemsida så kommer jag rekommendera den aktör som tar 10 kr per månad.

Jag håller med det pitbull säger, supporten ska alltid se till att tillgodose kundens behov. Själv skulle jag aldrig betala för ett webbhotell utan att först skicka ett par frågot till supporten och se vilken svarstiden är och kvaliten på svaren.
Det är ju ganska simpelt att inse att en support som inte har tid att svara på ett par enkla frågor aldrig kommer kunna ta sig tid att hjälpa till i ett worst case scenario där ens sida har hackats/databasen av misstag raderats eller liknande scenarion där man behöver omedelbar hjälp.
Får man snabba bra svar så betyder det att personalen har tid "till övers" och alltså i kniviga situationer kommer kunna hjälpa till med saker som egentligen är utöver vad man kan kräva. T.ex. om man själv skulle ha orsakat ett problem som man måste ha hjälp med att återställa.

Sedan finns ju andra självklara saker som att servern ska ha hög uptime. Oavsett om man betalar 10 kr i månaden eller 300 kr så vill man ju att både webb och FTP servern ska vara tillgänlig 100%.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat