|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Det är ganska blandad trafik. Mestadels kommer trafiken från sökmotorer. Vi ligger etta och två på våra viktigaste sökord på msn, yahoo och altavista. Vad gäller Google så får vi ingen vettig ranking överhuvudtaget och köper därför adwords (det beror förmodligen på att sidan bara är 4 månader gammal). Vi har inte så många köpta länkar/annonser, men de som vi har är på sidor med relaterat innehåll. Annars kommer en del trafik från våra affiliates.
Jag har tyvärr ingen statistik på hur många besökare vi snittar per order. Skulle kunna ta fram den, men eftersom vi är relativt nya så skulle det förmodligen inte säga så mycket. Men jag gissar på att det går 100 besökare per köp i snitt. Det märkliga är som sagt att orderfrekvensen är så ojämn. Vissa dagar ger 400 besökare tio köp och andra dagar ger det bara ett köp. Och det är samma typ av trafik. Så jag känner mig bara som ett enda stort frågetecken.
Det är väl ingen här som kan svara på vad det beror på. Det kan jag ju inte ens själv. Jag undrar mer om det finns andra som har haft samma erfarenheter när det gäller näthandel.
|