Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-15, 00:06 #15
MasterKush MasterKush är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Jan 2004
MasterKush MasterKush är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Jan 2004
Kör Dreamweaver MX 2004 och EmEditor.
Dreamweaver är en mycket bra editor för de flesta mainstreamspråken men den tar ju en stund att starta jämfört med EmEditor som in mina ögon är den bästa ersättaren till Notepad.
Varför använda notepad, anyway. Notepad är, kanske inte den sämsta, men bland de sämsta texteditorer som finns. Mycket obehaglig att arbeta med. Har för mig att win98 versionen inte ens har ersättsfunktion.
För er som kör med notepad, prova att köra med en seriös editor som Crimson Editor (freeware) ett tag och jag skulle bli mycket förvånad om ni bytte tillbaka till notepad.
Måste även protestera mot påståendet att Dreamweaver stökar till koden. Den kanske lägger till kod som inte ser ut exakt som man hade valt att skriva det själv med det är fortfarande väldigt systematiskt.
Och gör man ändringar i koden så rör in programmet dem. En jävligt bra WYSIWYG editor för HTML. Jag skriver nästan ingen HTML kod manuellt utan gör det mesta via Dreamweavergränssnittet. Med splitscreen mellan code och design view ser man hela tiden vad som händer och det är mycket enklare att hitta precis dit man ska genom att använda Dreamweaversgränssnitt och design view. CSS stödet är också mycket.
Det enda jag irriterat mig på är hur Dreamweaver tabbar koden, skulle vilja ha mer inställningsmöjligheter för detta, teckenstödet är heller inte helt hundra. Kan bli jobbigt om man arbetar med Unicode som eastasian, grekiska och ryska tecken.
PHPIDE har jag inte provat men det lär det bli.
MasterKush är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat