Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-14, 23:59 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Välkommen Jennie34

Citat:
Enligt reklamen finns det hundratals människor som är proffisionella på E-bay.
Visst går det att livnära sig på Ebay och min bedömning är att det inte är hundratals utan tiotusentals som bedriver en form av "webshop" där vägen till kund är Ebay. Däremot innebär det gissningsvis hårt arbete som vanligt

Min personliga bedömning:

Att från Sverige konkurrera med redan tidigare existerade produkter på Ebay är förmodligen lönlöst, då konkurrensen är stenhård vad jag kan se, möjligen kan man lyckas med en unik produkt.

Tradera tenderar till att vara en marknadsplats där du skall tro att du köper billigt av en privatperson med i själva verket köper av handlare som listar produkter där, kanske kan du testa dina eventuella produkter där först.

Ang skriften du erbjuds har jag läst varianter på den och den går i korthet ut på att köpa saker billigt och sälja dyrt, sedan skall du aldrig starta nya auktioner när en precis lika dan pågår, man får reda på hur man skall skriva för att få produkten att verka unik och prisvärd.

Att surfa runt lite på ebay och läsa beskrivningar på produkterna ger precis lika mycket, vissa kan ju skriva så att till och med senaste släppta skivan med Madonna är nåt unikt som inte går att få tag på någon annanstans :/

Ta en koll på tradera, det är mitt tips.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat