Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-03, 22:48 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Ett annat exempel både du (Sajthotellet) och Proinet står hos DCS med samma redundans samtidigt är dom många gånger billigare än er.

Ta gärna reda på fakta. Vi har redundant anslutning. Internetleverantörer i dagsläget är DCS och Telia.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Loopia har UPS på alla sina servrar.
Sedan så blir jag vansinnig på folk som inte vet vad en UPS är för något.
Bland det första som man lär sig som tekniker är att en UPS är till för att ta ner systemet på ett säkert sätt och inte agera som ström backup, men som sagt bedriver man hobbyverksamhet så kanske man inte skall ställa för höga förväntningar.
Nja. Det beror ju på vilken lösning man har tänkt sig. Det finns förhållandevis billiga UPSer som kan driva rätt många servrar i åtminstone åtta timmar. Det upplägg som i mina ögon känns mest seriöst är UPSer som klarar den tid det tar att få igång alternativ kraft såsom diesel.

Det vanligaste (rent generellt) är givetvis att man vill undvika att förlora data och använder sig av en UPS som dels meddelar servern att stänga ner snyggt och dels ser till att den faktiskt får ett par minuter på sig att göra det.

Och visst går det att placera utrustningen i atombombssäkra bergsrum - men vid en så pass allvarlig attack mot Sverige har jag en viss känsla av att kunderna har annat att oroa sig för än att de inte kan ta emot e-post eller komma åt sin hemsida.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat