Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxes
Min förhoppning är att motparten ska köpa domänen för att man inte vill att det ska finnas en felaktig pekning på namn.se till tex en konkurrent... Att köpa domänen är smidigare än att skicka in en anmälan om det hela.. I mitt fall så skulle det handla även om andra toppdomäner som .fi .no .dk Dock så kanske inte företaget vill göra mig till lags, vilket jag förstått är grymt ovanligt (eller förekommer det att företag faktiskt köper domänerna direkt istället för att köra överklaganvägen????) ifall man köper domäner på det sättet som jag klurar kring...
|
Om någon skulle kontakta mitt bolag så som du beskriver, så skulle jag aldrig tvekat att dra fallet till prövning. Då det dessutom blir du som får betala då jag vinner, så finns det inte så mycket att tveka om.
|
Nu stämmer inte det här riktigt. Ett ATF-förfrande förpliktigare inte till att ersätta den andra partens kostnader.
Om man däremot hävdar varumärkesintrång och ansöker om skadestånd i rätten får den förlorande parten betala kalaset förutsatt att det inte räknas som "småmål" då var och en får stå för sina egna kostnader.