Citat:
Originally posted by daniel234@Dec 29 2005, 15:13
Nu börjar ju valfjäsket komma också. De kommer slänga ut en massa pengar på att få in folk i bidragsjobb så att de försvinner från statistiken. Det kommer totalt 7 nya olika bidrag som lanseras nu i dagarna. Jag tycker det är helt sjukt! Känns som de bara slänger ut en massa skattepengar i onödan som bara är en kortsiktig lösning.
|
Det gör de också... Såvitt jag vet har jag aldrig varit med om en politiker som tänkt långsiktigt och hamnat som stadsminister. De ser alltid enbart till sin egen mandatperiod som är på 4-8år (oftast) istället för att börja bygga på något VETTIGT som framtida ministrar kan ta över och bygga vidare på efterhand, så vi kommer någonvart.
Just nu känns det bara som vi står och stampar på en och samma punkt istället för att föra samhället vidare och utvecklars. Vare sig det är en socialdemokrat, moderat eller vad det än är som sitter i regeringen så verkar de ha väldigt snarlika uppväxter och samma prioriteringar samt värderingar.
Det är nog det som gör att många ungdomar inte alls röstar för det finns knappt någon skillnad mellan de olika, de syns och hörs bara under kampanjerna för att sedan försvinna och tyvärr inte ens i närheten leva upp till det de en gång "lovat" dyrt och heligt... Samma visa varje gång dessvärre...
- Aningen OT, men kände för att skriva av mig

Motargumentera mig gärna. Jag ÖNSKAR och VILL gärna ha fel på detta ämnet, men det verkar inte så...