Citat:
Originally posted by Jome@Jan 14 2004, 07:31
Citat:
kanske lite off topic. men hur gick det för moderatörerna att godkänna folk som hade någon sida inskriven i sin profil?
|
Jag har nu lagt in min hemsida, jag hoppas detta inte orsakade någon oreparerbar förlägenhet.
|
duktigt.
Citat:
Jome: Är ganska svårt att veta exakt vilken typ av lösning som skulle passa bra för dig eftersom vi inte känner till vilken typ av sida du driver. Har du återkommande kunder? En sak man kan göra för att få besökare som inte litar på internethandel nog för att lämna ut sitt kreditkortsnummer är att upplysa dem hur enkelt det är med ex.vis e-kort (hos Föreningssparbanken). Men det är kanske främst effektivt om man har återkommande kunder i större utsträckning.
|
Citat:
I inlägget ovan tydliggjorde jag efter Dojes påpekade att det handlar om T-shirts.
|
specificerar du din fråga otydligt kan du inte få annat än ett otydligt svar. så är det ju bara. inte direkt så att "det handlar om t-shirts" ger svar på alla frågetecken som din fråga innebar.
Citat:
Alternativa betalningsmetoder som kanske kan fungera om det är mindre saker som säljes är ju t.ex betalsms eller betalning via telefon. Tror detta är ett underskattat betalsätt för köp av produkter.
|
Citat:
Knappast, precis som dm.se har påpekat ett flertal gånger passar inte metoden för betalning av fysiska produkter på grund av avgifter på 25-50%.
|
beror helt och hållet på hur man utformar det hela. finns flera alternativa metoder som gör att man i viss mån undviker detta. har man en verksamhet som tillåter alternativa tillvägagångssätt så finns också större möjligheter till att använda dem utan att råka ut för ett så stort bortfall.
Citat:
Det framgår inte av ditt inlägg vilken typ av post- och bankgiro-betalningar ni användt er av. Ett bra alternativ kan vara elektronisk faktura som ska vara betald innan produkten skickas. På så sätt slipper man väntetiden som kund innan produkten skickas och samtidigt betalar kunden förhoppningsvis omgående vilket gör att de har pengar för produkten.
|
Citat:
"Förskottsbetalning"
Vår erfarenhet är att detta är inte är ett bra sätt, åtminstone inte då kunden inte valt det.
|
enligt mina erfarenheter är det ju ett resultat av att man inte har återkommande kunder. finns det kunder som litar på en av egen erfarenhet så är de också i stor grad beredda att betala i förskott för att undvika extra avgifter. eftersom du inte beskrev er verksamhet närmare samt inte hade någon websida att hänvisa till så var det svårt att avgöra vad som var ett alternativ. har man till största del återkommande kunder bör det rimligtvis inte vara något problem med förskottsbetalning. vilket även getts stöd för i andra inlägg här på WN.
Citat:
Nackdelen med fakturor som skickas till kunden per postgång är ju oftast att kunden spenderat pengarna på något annat och kanske inte tagit med utgiften från en ankommande (bortglömd?) faktura i beräkningarna. Därav kanske en del av förklaringen till den höga procentuella uteblivna betalningen.
|
Citat:
Du behöver inte upplysa mig om *varför* folk inte betalar sina fakturor.
För övrigt var det jag eftersökte _erfarenheter_ och ev. undersökningar. Driver du någon webshop, marcuss?
|
jag är väl medveten om hur du uttryckte dig, men kanske inte vad du eftersökte(?), och delgav mina erfarenheter och de undersökningar jag tagit del av sedan tidigare. jag driver inte någon webshop men har ändå erfarenheter inom området som jag ansåg vara relevanta.
är du inte intresserad av att folk delar med sig av sina _erfarenheter_ så bör du kanske uttrycka dig på ett annorlunda sätt? nåja