Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-21, 11:02 #1
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar

Reg.datum: Feb 2004
Hej

Jag har en liten ide som jag har suttit och funderat på ett tag och tänkte att det kanske skulle kunna fungera om vi var tillräckligt många.

Jag annonserar genom medianet och det har givit en del.
Men deras priser är lite väl dyra.

Så det jag funderade över är att om några företag här på wn tex 10-20 kan gå i hop och köpa annonseringar tillsammans.

Detta skulle skötas av en person som fixar alla våra konton.
att betala 1000 kr eller liknande till denna i månaden.

Det skulle kunna ge oss ett bra slagläge på google eller msn och liknande där han lägger upp relaterade länkar och sökord till våra sajter.

Vill vi annonsera genom tradouble eller liknande program så tror jag att man kan få ned priset betydligt om alla ställer sig bakom denna persons beslut eftersom dom är betydligt mer angelägen att knyta till sig 10 företag än ett.

Denna person ska även kolla upp andra sajter eller kanske media som radioreklam eller liknande,
ringer en slipad försäljare så kan vi bara hänvisa till denna person som även måste vara en väldigt slipad försäljare som vet deras knep.

Jag vet inte vem personen i fråga skulle vara så om det är någon som känner sig manad så får dom gärna kontakta mig på [email protected]

Företag som är intresserade kontakta mig så ska jag lägga upp er på en lista och se om vi blir några stycken,
jag har inte tänkt klart riktigt på hur detta skulle gå tillväga eller så men är vi 10st och betalar 1000 kr ex moms i månaden så blir det i alla fall till en halvtidstjänst om vi är 20st så blir det en heltidstjänst, som jag har räknat ut detta så kan det löna sig rejält bara på att annonsera på google.

Kostnaderna för oss kommer bli rätt mycket mer än 1000 kr som denna person kostar men vi ska ju se till så att var enda annonsering ska löna sig och eftersom det inte kostar något att lägga upp en annons så kan man ju pressa dessa priser rätt rejält.

En ide är även att denna person även ska kunna sälja annonser till dom sajter som har gott om trafik men inte har råd att anlita en säljare för det finns de en hel del här på wn.se

Huvudsak så ska det vara till för att köpa in annonser till så bra priser som möjligt så hör av er om vad ni tycker.
Finns det något liknande så hör av er så kanske man kan hänga på det.

Hoppas jag inte upprepade samma saker eller skrev det lite otydligt.

mvh/Tomas
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat