Ämne: Ny Webshop
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-21, 08:49 #7
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by putte74@Dec 19 2005, 20:12
Hej alla glada!

Är på väg att hjälpa en vän till mig att bygga upp en shop på nätet men vi har lite olika åsikter om fraktkostnaderna som jag tänkte få hjälp med här.

Han vill sälja sin produkt för 595:- kr och lägga på fraktkostnaden utöver detta. Alltså exl frakt på ca 100kr per paket.

Vad jag vill att han ska göra är att lägga priset på 695kr och låta frakten ingå i detta priset då jag anser att kunden blir mer lockad av det istället för att få massa tillägskostnader.

Alla han konkurenter ligger på 795kr så han är fortfarande en av de billigast i Sverige.

Men så kommer man till problemet med alla hans extra produkter eller tillbehör är det väl.

Hur gör man med frakten på dessa?

Ska man ta exl frakt på dom priserna eller ska man lägga till det på marginalerna???

Då sidan är nya och produkterna är relaktivt nya i Sverige med så har man inga volym siffror att tillgå på försäljningen..

Skulle vara tacksam för all hjälp vi kan få.

God Jul

/Putte
Och så finns det mittemellan. Lägg halva fraktkostnaden i priset. Då framstår "fraktkostnaden" på 50 kr som liten och du har fortfarande stort försprång mot konkurenterna.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat