Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 205
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 205
|
Ett problem med att baka in frakten kan vara att man "ser" dyr ut äm vad man är. Om konkurrenterna inte lägger in frakten och kunderna är vana med det så blir ni 100 kr dyrare ut än om ni inte bakar in frakten. I just ert fall så är ni iaf billigast och därför kan det vara en idé att lägga in frakten och locka med fri frakt. Men att ha ett pris som ligger 200 kr under konkurrenterna är inte heller helt fel och kan säkert locka många kunder. Så kolla hur konkurrenterna gör, lägger dem på frakten? eller finns den redan med i priset? Man kan också försöka titta på hur sina kunder är vana att göra beroende på ålder och liknande. Brukar kunderna handla på nätet är de nog vana att lägga till frakt men annars kanske man tycker att frakten är himla dyr?
Vi ni baka in frakten så låter roberthogberg's alt. 2 som en bra idé för att slippa riskera ordrar med förlust.
Vill ni dock lägga till frakt så tycker jag det är ganska bra att ta det posten tar, så att kunderna inte tycker ni tjänar på frakten. Alltså beräkna fram frakten för varje order utifrån vikt på produkterna och visa det för kunden när han handlar, t.ex i "kassan".
|