Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-14, 01:49 #5
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Citat:
Det låter väl som det är bäst du kontaktar posten först och sen får våra kommentarer.
När jag har varit i kontakt med Posten tidigare har jag ibland fått olika svar beroende på vem jag har talat med. Jag vill därför gärna ta reda på lite information först, innan jag ringer, så att jag när jag väl ringer vet vad jag ska fråga efter och vad som är möjligt att göra. Det här är inte ett akut problem, jag har därför inte något emot att vänta ett par timmar på att få höra hur andra gör.

Citat:
Eftersom det är brevpostförskott så kan du alltid frankera med frimärken.
Det är det alternativet jag använder idag. Eller ja, jag lämnar in en adresslapp för inrikes brevpostförkost tillsammans med paketet som sedan frankeras. Det jag ogillar med det alternativet är att jag måste fylla i adresslapparna för hand samt att personalen manuellt måste mata in uppgifterna i deras system. Det tar en del tid, speciellt om man ska skicka flera paket samtidigt. Med Pacsoft hade jag hoppats på kunna köra helt "digitalt" och därmed underlätta arbetet både för mig själv och för personalen på Postcentret.

Matte99, ok. När jag väl har kört igång verksamheten på riktigt borde det inte ta alltför lång tid innan jag kommer upp i de summorna.

Tack för era svar.
MattiKolu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat