Ämne: SEO tävling
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-18, 22:06 #90
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Tjörndesign!

Du har här åstadkommit det bästa inlägget i den här tråden.

Det finns ofta en tro på att en metod räcker vid effektiv sökmotoroptimering. Så var det en gång i tiden, men det var länge sedan. Er relevansoptimering™ är en lysande beskrivning på sann on-site SEO. Sådant som är enkelt att åstadkomma på rena content-sajter eller bloggar, men som är så svårt att åstadkomma på större kommersiella sajter.

Den saknas väldigt ofta i de där kortsiktiga "sökordsoptimeringarna" som har varit så populära hos de större svenska SEO-företagen under de senaste åren. Men det man lär sig av deras kortsiktiga, externa åtgärder är vikten av väl placerade, relevanta länkar.

Sedan finns det, i upplägget till den här lilla övningen, liksom i synen hos traditionella webbyråer, en sorts konstig tro på att en sajt kan göras klar och sedan lämnas åt sitt öde. Jag tror verkligen stenhårt på ett ständigt förändringsarbete. Inte bara av sajten och sidan utan också av innehållet och i tillförseln av ny information.

Jag tycker att det vore verkligt kul med en fullskaleövning runt detta. En riktig kraftmätning, eftersom jag är fullständigt övertygad om att Webanalys, Jajja, Relevant Traffic och sådana fortfarande inte har fattat hur det går till att optimera alla delar av en sajt. Internt på sajten och externt med allt vad det innebär i form av relevanta länkar, relevant info och bra, kreativa samarbeten.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat