Ämne: SEO tävling
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-18, 16:26 #89
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Och om du påstår att du inte kan sökmotoroptimera innehållet på en sida utan enbart använder olika länkstrategier för att nå resultat så behöver du inte vara med.
Hmmm, tror inte du läste vad jag skrev.
Google visar ofta inte sidan som är mest relevant, därför kommer endast startsidan att visas och vem vinner då ?
Ganska meningslös tävling.

Om ni inte vill att dom stora aktörerna skall vara med så blir det väl ändå ganska meningslöst.

Citat:
Problemet är att då är tävlingen bara för de stora aktörerna.

Jag tvivlar på att till exempel andla, som har tagit initiativet, kan mäta sig med SEO Logik eller andra SEO aktörer vad det gäller länkpopularitet.

Endast on-page optimering var rätt roligt och jag skrev en rolig liten text. En riktig SEO tävling är mycket mer seriös och tar mycket mer jobb och resurser. Med 3-10 deltagande tycker jag knappast det är lönt.
Varför då ?
Jag tvivlar starkt på att Jajja, Webanalys, Relevant Trafic ställer upp på en tävling, dom är inte såna som skyltar med sin teknik.
Jag ställer upp om förutsättningarna är rätt, en vass utmaning för er andra här tror jag.

Ang länkar, glöm inte att 2 länkar kan slå 1000 med hästlängder.
Eftersom domänen är helt ny så finns ju "sandbox" att ta hänsyn till, det borde ni ju känna till. Så utmaningen blir dubbel.
Att lyckas hålla sig etta utan att fastna i filtret under 6 månader :P

Det vire kul att se hur bra ni är.

Citat:
Att ni sedan registrerat relevansoptimering säger inget, vi får se första gången då ni försöker att det till domstol. Och du skall inte tro att ni har ensamrätt till ordet - vem som hellst får tala om det.
(Kanske ska ni dock kolla http://www.audeo.se/sektion.asp?ID=1...ga=view&aid=32 som verkar hävda varumärket som deras)
Allt där är stulet från vår gamla startsida.
www.prv.se/vmepdf/svmtidning/prv_050513.pdf

Citat:
Och slutligen är det roligt att se att novis-SEOs här kan skrämma upp vissa så mycket genom att vilja tävla med samma resurser - det borde väll vara en barnlek för er att hantera dem med endast on-site?
Det är ju något som inte fungerer helt enkelt.
Om du tänker till lite och har en susning om hur Google fungerar så kommer nog t om du att förstå varför.

Tröttsamt det här som vanligt.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat