Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-16, 07:14 #10
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by it2ceda@Dec 16 2005, 00:40
Just det där med dollarkursen är ju väldigt jobbigt. Jag fick tex. vänta 1,5 månad innnan pengarna kom in på mitt bankkonto. I mitt fall kan det skilja flera tusen från den dag jag fick min check till dagen när pengarna sätts in på mitt konto.
När det gäller redovisning varje månad är det omöjligt för mig att redovisa de pengarna som kommit in en månad eftersom en del av pengarna återbetalas till kunderna månaden efter då de har 30 dagars öppet köp (detta gäller för mina affiliateinkomster från Commission Junction).
Här finns ju oxå problemet med dollarkursen. Genom att redovisa med olika kurser varje månad är det ju omöjligt att få det att stämma med pengarna som sedan sätts in på mitt bankkonto. Hur ska jag få ihop det då?
Om du har bokat upp intäkter till 100 dollar a 7,90 dvs 790 kronor och kursen den dagen du sätter in på banken bara är 7.60 dvs 760 så blir mellanskillnaden 30 kr en valutakursförlust.
Eftersom jag förslår en intäktsbokföring varje månad så är ju inte rediteringarna något problem. antag att du har bokat upp 1000 kr månad 1. Månad två har du ytterigare 1000 kronor men samtidigt har det blivit en återbetalning på 100, nettot som du då bokar är bara 900.
DFT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat