Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-15, 23:41 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Originally posted by -zoran@Dec 15 2005, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Låter märkligt att man inte får tag på sin leverantör, våra leverantörer står och stampar vid dörren inom fyra timmar (och de gör verkligen detta) när något krånglar.... (Dell och HP)
Dessutom, hur kan ett redundant system haverera på detta sätt? Hmmm... Nåja, ingen är ofelbar...
Usch vad gnällig jag är - redundansen är givetvis inte starkare/bättre än den svagaste länken... En filserver som tillåts förstöra en flock med diskar låter obra. Vem levererade den årdvaran? Vore mycket intressant att få veta så man kan hålla sina fingrar borta från den produkten....
Hur snabbt leverantören står och stampar beror på ditt avtal med dem. Jag tror inte jag skulle skaffa mig något guldavtal ifall jag drev ett webhotell.

Ett guldavtal kostar väldigt lite i förhållande till vad en driftstörning kostar. Även om den direkta kompensationen av drabbade kunder inte blir hög orsakar det indirekta skador som kan bli mycket kostsamma att reparera, om det ens är möjligt.
Jag har faktiskt räknat på det, blir billigare köpa in en extra server och ha liggande än ha deras service avtal. Om det nu inte då skulle inträffat typ något extremt så alla i en serie har ett tillverkninsfel och alla dör samtidigt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat