Ett måste är ju att ha prislistan tillgänglig för eventuella kunder! Tycker inte att man ska vara tvungen att gå igenom en registreringsprocess för att få se era priser, hur enkel den än må vara.
Något annat som är vanligt i sånna här sammanhang är att SMS:en har reklam i slutet av meddelandet, att de skickas från något annat nummer än kundens eget mobilnummer osv... Dessa eventuella frågor bör ni också besvara på något sätt, antingen på förstasidan, en FAQ eller någon annanstanns.
Citat:
Grundarna bakom denna tjänst är Rickard Petterson och Mikael Wikman. Dem tar gärna emot idéer och tips på mailadressen [email protected]. Dit kan du även skicka ev. anmärkningar på sidan eller tjänsten.
|
Det bör nog stå "de" där. Se
http://susning.nu/Dem för vidare info :P (förlåt, men jag tycker den där länken är så rolig, "unga människor..") :P
Personligen hade jag dock föredragit att skriva "Vi" istället för att tala om sig själv i tredje person.
I eran cookie-info har ni särskrivit det sista ordet, "Konto inställningarna", och dessutom skrivit det med stor bokstav.
Designmässigt tycker jag det är helt okej. Brister finns dock i information av den typ jag tagit upp och även andra saker. Vilka är ni? Det är alltså inget företag bakom? Hur är det med säkerheten? Som eventuell kund hade jag varit lite skeptisk ifall jag inte visste någonting om er innan jag kom till eran sida. Mer information tror jag skulle inge en större säkerhet och framförallt klarhet för kunden.
Hoppas ni tar kritiken på rätt sätt, trots min barnsliga länk till susning. Konceptet har helt klart potential, även om det är en tuff marknad. En sista tanke kan nog vara målgruppen, den borde rimligen vara ungdomar, kanske även en större del flickor än pojkar (gissningar), är då färgen grå den optimala? Hade målgruppen varit webskapare från WN så hade nog grå varit ett mycket bra alternativ men är det så även nu?
Lycka till!