Citat:
Originally posted by Storen@Dec 15 2005, 11:29
Ok, men hur många sitter inte med domäner som var tänkta till diverse projekt utan att det blidde nått?
Skulle vara kul och veta vad pitbull hade för avsikt med domänen?
|
<svar till storen>
Helt ok.
Katteri.se var tänkt som ett samarbetsprojekt tillsammans med en person som är engagerad i kattvärlden. (åker på utställningar o.s.v.) Men, det är som vanligt entusiasmen är på topp under planeringsfasen för att sedan slockna under arbetsfasen och nu har den personen meddelat mig att han inte kommer att ha tid för att realisera det som från början var utlovat. Eftersom jag själv mest verkar i hundvärlden och inte besitter någon större kunskap om kattvärlden så...
Anyway... Meningen var att lista Sveriges alla Katterier ungefär som
http://k9.se gör med hundar. Samt erbjuda subdomäner t.ex.
misses.katteri.se Kanske också lägga in ett forum, avtal med djuraffärer mm. Så såg masterplanen ut från början i alla fall. Det finns en hel del som går att göra med denna domän men då bör man också ha ett brinnande intresse och kunskap om katter.
</svar till storen>
<allmän reflektion>
Att köpa/sälja domäner kan man jämföra med att köpa/sälja aktier/valuta spekulera i fastigheter mm. Jag trodde att detta var självklart för de flesta här på WN, men det kanske bara är jag och ett fåtal andra utvalda som drar den parallellen?
</allmän reflektion>
/S