Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-15, 10:44 #51
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Svar till Jonire - finns.com

Jag vill inte bemöta all din beskäftighet här, men detta:
Citat:
Det aktuella webbuppdraget har delegerats till dig av en webbyrå.
Ja, den initiala kontakten för uppdraget förmedlades av dem. Jag vill påpeka att denna kontakt är reglerad i avtal.
Citat:
Om du mot förmodan inte blivit underrättad om innehållet i korrespondensen, hoppas jag webbyrån delar ansvaret för konsekvenserna med dig.
Jag har inte fått ta del av korrespondensen du nämner. Du får tro det bäst du vill. Det hade faktiskt gjort stor skillnad. Efter att jag fått veta att de aktuella bilderna eventuellt var "otillåten publicering" var de borta från siten på mindre än 60 sekunder.

Angående din vendetta mot oss:

1. Vi har inte stulit någon bild.

2. Det finns ett giltigt undertecknat avtal med uppdragsgivaren som heltäckande reglerar hela upphovsfrågan.
De har skrivit på att de garanterar oss att de har förvärvat ALLA upphovrätter till materialet de
tillhandahållit och rätten att överlåta materialet för visning på våran webbsida.

3. Detta avtals giltighet har verifierats av Sveriges utan tvekan mest kompetenta jurister på området, alltså
inte bara en, utan flera stycken. Bl.a av jurister på Svenska Handelskammaren.

4. Det är inte fråga om någon olaglig publicering, vare sig av uppsåt eller oaktsamhet. Det råder inga tvivel
om det. Även detta förhållande har verifierats av samtliga jurister som granskat saken.

Nå, listan kan göras mycket längre, men jag nöjer mig med detta svar för tillfället, du kommer att få ta del av mina synpunkter samt stora mängder fakta jag har tagit fram om ditt agerande och förhållande till företaget Bildombudsmannen AB i ett annat medium så småningom.

Jag ser med iver och tillförsikt fram emot att få saken prövad i enlighet Sveriges rikes lag.

mvh PA

Edit: petade in ett mellanslag
kabelkultur är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat