Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-14, 11:25 #10
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by N!kke@Dec 14 2005, 01:14
Ni har, som b_andersson så riktigt påpekar en hel del optimering kvar att göra. Jag skulle definitivt se till att alla rubriker sattes inom h-taggar. Det är oerhört mycket viktigare än man kan tro.

Men att kalla plats nummer 6 på termen [bredband] för dåligt är väl att ta i, när ni, i min Google-sökning konkurrerar med Bredbandsbolaget, Pricerunner, IT-kommisionen, Torget och Spray.

En annan distinkt miss är att ni har samma innehåll på de båda domänerna alltombredband.com och alltombredband.se. För att ytterligare förvärra situationen så har ni samma innehåll på www.alltombredband.se som ni har på alltombredband.se. Google är inte tillräckligt listig för detta har det visat sig. Det blir för många domäner att hålla reda på, och era sökresultat och därmed interna länkar sprids ut över flera domäner i Googles index.

Det är visserligen bara 728 av era sidor finns indexerade under bredband.com och 16 400 under alltombredband.se. Men är det förstapositionen ni är ute efter gäller det att göra allting rätt.

Jag skulle nog också överväga att gå från den tabell-layout som ni nu har på sajten, till en css-formaterad layout med så lite klasser och divar som möjligt, och samtidigt försöka få ner storleken på förstasidan en liten smula.
Det har vi säkert. Allt handlar ju om Tid Vs Intäkt :-)

Trodde inte H-tags hade någon som helst betydelse.

Självklart är det inte dåligt, med tanke på att vi haft plats 3 under en lång tid. (Bara IT-kommissionen och Internetworld låg före). Både Torget och Pricerunner har ju helt plötsligt fått bättre placeringar, utan att vi kan se varför det hänt. Dåligt är det inte. Vi ser också att positionerna förändrats iom. Googles senaste uppdatering (burbon).

Domänerna är naturligtvis ett problem. Vi är ganska säkra på bytet vi gjorde till .se skapade sämre ranking.
Alla domäner har samma innehåll, men ingen annan domän än www.alltombredband.se används vid länkar. Vi har kontaktat alla som länkar till oss och bett dom att byta till www.alltombredband.se för att försöka lösa det automatiskt. Det har nog inte riktigt hänt.

Så om man har tabeller på en sajt så blir man straffad? Google är verkligen speciella

Tja, jag är inte så orolig över storleken, framförallt att spray har en bättre position än oss, och den är ju ... inte så liten..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat