Ni har, som b_andersson så riktigt påpekar en hel del optimering kvar att göra. Jag skulle definitivt se till att alla rubriker sattes inom h-taggar. Det är oerhört mycket viktigare än man kan tro.
Men att kalla plats nummer 6 på termen [bredband] för dåligt är väl att ta i, när ni, i min Google-sökning konkurrerar med Bredbandsbolaget, Pricerunner, IT-kommisionen, Torget och Spray.
En annan distinkt miss är att ni har samma innehåll på de båda domänerna alltombredband.com och alltombredband.se. För att ytterligare förvärra situationen så har ni samma innehåll på
www.alltombredband.se som ni har på alltombredband.se. Google är inte tillräckligt listig för detta har det visat sig. Det blir för många domäner att hålla reda på, och era sökresultat och därmed interna länkar sprids ut över flera domäner i Googles index.
Det är visserligen bara 728 av era sidor finns indexerade under bredband.com och 16 400 under alltombredband.se. Men är det förstapositionen ni är ute efter gäller det att göra allting rätt.
Jag skulle nog också överväga att gå från den tabell-layout som ni nu har på sajten, till en css-formaterad layout med så lite klasser och divar som möjligt, och samtidigt försöka få ner storleken på förstasidan en liten smula.