efa,
1. Du kommer aldrig att kunna bedöma värdet av dessa tekniker genom att snabbt bläddra igenom dokumentet. Varför inte prova några av förslagen och mäta förändringen innan du bestämmer dig för om teknikerna är bra eller dåliga?
2. Det hela bygger på Joyners egna företag, så att det är hans webbplatser och hans publik är väl föga förvånande.
3. (!!!) kanske betyder att du tycker det är omoraliskt/olagligt att skicka reklam via e-post. I så fall kan jag berätta att det uteslutande handlar om e-post som mottagarna uttryckligen valt att ta emot (100% opt-in). Det är varken omoraliskt eller olagligt. Förvånar det dig att olika veckodagar ger olika resultat?
4. Angående mombo-jumbot om de psykologiska effekterna: Tänk om detta vore grundläggande i all marknadsföring... då skulle ju tv-kvällar och morgontidningar vara riktigt spännande...

Tror du inte att många marknadsföringsintresserade - som är mindre kunniga och erfarna än dig - skulle behöva använda till exempel Zeigarnik-effekten oftare och mer medvetet?
5. Namnet i ämnesraden kanske är lite för amerikanskt, det håller jag med om. Beror ju som sagt på vilken målgrupp man har.
6. "All clicks are not created equal" är ju inte i sig något konstigt koncept, men ändå något man måste tänka på. Åter igen kanske dokumentet vänder sig till mindre erfarna än dig. Samtidigt är det lätt att lockas räkna klick istället för att räkna kunder, eller hur?
7. Kul att du åtminstonde finner Cheeseburger Traffic intressant...
8. Kommentarerna angående avsnittet om beställningsformuläret håller jag med om, även om jag tror att det var produktens fördelar och inte varukorgen Joyner syftade på.
9. Du tycker att check-boxen i beställningsformuläret är självklart, men hur många webbplatser använder detta knep? Det är inte säkert att idéerna som presenteras måste vara helt unika för att de ska öka försäljningen på webbplatsen.
Tomas Ullberg
www.scy.se/nyhetsbrev