Ämne: Garantier...
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-11, 20:55 #3
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Dec 11 2005, 16:26
Hej,
När man säljer lågprisprodukter, kan man då kring-gå garantibiten mot privatperson? Kan man på något sätt från skriva sig denna lag? Självklart skall konsumt bli informerad om att det inte är någon garanti på dessa produkter...
Någon som vet lite mer kring detta?
Precis som ztream skriver så går det inte att gå runt lagen enbart för att en produkt är billig. Det säger väl nästan sig självt? Om en produkt normalt kostar 1.000 kr och du säljer en "lågprisvariant" för 500 kr måste den ju ändå fungera för det den är avsedd för. Det kan ju inte vara så att kunden kommer hem och kopplar in den, bara för att märka att den inte fungerar (alternativt slutar fungera efter en dag) - och inte ha några som helst rättigheter att få den reparerad eller utbytt. Som säljare kan man inte skylla på att "den är så billig, så den håller inte längre än en vecka".

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat