Citat:
Har för mig att vå vän här på forumet "JW" har skrivit nåt om smarta tips för att komma med snabbare i dmoz...
om han läser det här så kan han kanske kommentera...
|
Hmm.
Följ riktlinjerna
Objektiv beskrivning, ren titel,
rätt kategori
Det ska vara lätt för editorn att se att den är ok och godkänna. Annars kanske den "läggs åt sidan för att senare någon gång ändras på".
Se till att du har mycket unikt innehåll på sidan. En pokersida med bara affiliates lär inte godkännas medans en med 50 unika artiklar och en massa info har mycket större schans. Även om det är lång väntetid så submitta inte förrän sidan är klar, ge ett bra intryck till editorn.
Nu är det så att förmodligen är de kanske 100 gånger lättare att komma med på den svenska delen än på den engelska.
Annars kan man ju alltid pröva att bli editor själv och genom att göra en massa jobb och även ta in sin egen sida, men det är nog inte helt lätt.
Jag har även fått följande intressanta svar inskickat till min seo faq:
Citat:
There is a proven way of getting your site listed faster, if the site has got some kind of connection to a local area (county/town). If so you can submit it to the local area section (county town) and then after getting listed use the change form to apply a change to the main directory.
|