Ämne: SEO tävling
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-10, 17:46 #59
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag gillar förslaget..
Om du läst igenom hela tråden så framgår det att syftet var att Andla från Webbforum.se ville kolla intresse för idén.

Diskussionen tog fart rejält och snabbt började rent praktiska detaljer diskuteras här, såsom hur domänfrågan skulle lösas. Någon tog upp att allas webbsidor borde ligga under samma domän, vilket jag tycker är en bra idé. Jag erbjöd att upplåta utrymme på egen domän, eftersom andla och jag tänkte att tävlingen skulle hålla där. Strax fick jag en synpunkt från Thomas och därefter från hans vän på JX där de bekymrade sig över reklamsyfte med tråden.

Snabbt lade JW upp en startsida där han kallar tävlingen för WN SEO tävling (sär skrivning!) på en egen "skriv-artiklar-här-för-skapa-stoff-för-sökmotorer-och-få-en-inlänk"-domän.

Därefter kommer alltså sådana här inlägg: :unsure:

Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer
Förstår dock inte varför det där konkurrerande forumet ska vara inblandat på något sätt, då alla redan är medlemmar här och förmodligen besöker WN kontinuerligt. Givetvis ska en SEO-tävling för WN:are hållas på hemmaplan.
Det är jättekul att andla och jag fick sådant gehör för initiativet här, mer än vad vi hade förväntat oss. Däremot är jag något förbryllad över hur snabbt vi förlorade alla rättigheter till idén.

Lycka till!

Vill passa på och klargöra en sak här: "Det konkurrerande forumet" är inte alls ett konkurrerande forum. Det råkar korsa en del av de ämnen som diskuteras på WN, men är av en helt annan inriktning. Företagande är inte samma sak som reklam, precis som ekonomi inte är samma sak som marknadsföring, liksom teknik inte är samma sak som kommunikation.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat