Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Hejsan
Jag kan ju enbart svara för Kreditors räkning. Våra kreditnivåer är uppdelade på flera segment, dels finns det en max nivå per butik och en max nivå per konsument.
Den stora fördelen med att anlita ett bolag som Kreditor är ju just att vi kan poola ihop så många butiker. På så sätt upptäcker vi tidigt en medellös konsument som annars inte hade betalt till flera butiker. Den totala kreditförlusten blir lägre, vilket gynnar alla inblandade.
Om en butik har en maxnivå om 2500 kr är maxnivån för en konsument betydligt högre. Vi har ju lika stort intresse som våra butiker att köpen går igenom annars tjänar inte vi några pengar. Systemet är så pass komplext att det skiljer på olika maxnivåer. Givetvis är det inte så att bara för att jag handlat för max nivå i en butik så kan jag inte handla någon annanstans. Vi exponerar oss alltså mycket högre mot en enskild individ än vad en butik gör. Maxnivåerna varierar dock.
Sedan vet ni som är kunder hos oss, att vi alltid är tillmötesgående, har ni frågor kring ett specifikt köp eller tycker att ngt är konstigt är ni alltid välkomna att vända er till oss. Eller skriva här på forumet, då kan det dock dröja längre i och med att vi inte alltid har möjlighet att bevaka forumet.
Har också tittat närmare på din butik Netdeus och kan se att det hänt en gång under hela 2005, samt att vi vid det tillfället godkände köpet ändå i efterhand.
Mvh och önskan om trevlig advent
Sebastian
|