Ämne: SEO tävling
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-09, 21:29 #48
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Citat:
Den första och andra länken som Google hittar in till tävlingen kommer att vinna och alla andra förlora, d.v.s. inte synas alls utom på en site:-sökning.
Alla länkarna läggs ut samtidigt på den enda sidan som länkar till undersidorna så det bör inte vara några som helst problem med den delen.
Visst, om inte annat kan det bevisa hur pass omöjligt det är att få de olika sökmotorerna att lista mer än en eller två sidor från samma domän på samma sökord.

För ni måste väl erkänna att det är ett bekymmer rent SEO-mässigt?

Men om det råder konsencus om att den här tävligen ska försiggå på bara en domän så måste ni väl ändå hålla med om att det måste ske på en helt ny domän som inte redan används till någonting annat?

Tillagt: Och jag tror ärligt talat inte att subdomäner är en särskilt mycket bättre lösning. Visst kan man optimera subdomäner för ett nyckelord, men det måste ju, i Googles ögon ses som ett otroligt sökmotorspammande att göra det på ett hundratal domäner, om vi nu skulle bli så många.

Men är det många andra som tror att det är görligt så böjer jag mig. Det är alltid kul med kraftmätningar, och kanske särskilt med omöjliga odds.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat