Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-09, 12:08 #10
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Det slog mig just att jag gjorde en serie (83 st) mätningar under några dagar i början av oktober på två URLer som jag har där. IP-adresserna var vissa dagar desamma för båda URLerna, och vissa andra dagar olika. Jag mätte dels responsen på rena html-filer utan innehåll (annat än tomma html, head, body), och dels php-filer med bara phpinfo(). På html-filerna fick jag som kortast en responstid på 14 ms, och som längst 9.5 s, medan php-filernas responstider var som kortast 155 ms och som längst 50.8 s. Medianvärdena var c:a 170 ms resp. 500 ms. Pingtiderna har jag inte undersökt så noga, men det kan i bland vara lite mer än man är van vid med servrar inom Sverige, ibland 50 - 100 ms.

Vid varje mättillfälle mätte jag samtliga fyra fallen i rask följd, men med slumpad ordning inbördes. Jag har inte undersökt korrelationen mellan responstiderna för html- och php-fallen, men grovt uppskattat verkar det finnas ett samband. Utan att att ha gjort någon statistisk analys vill jag nog påstå att det oftast är en aning trögt.

Det har inte blivit av att delge hotelldirektören dessa mätningar, dels på grund av för mycket jobb med annat, dels på grund av att det jag har där inte kommer att bli någon fart på förrän någon gång till våren, tidigast. Jag har inte tyckt att det var akut för min del. Men jag tror att han är medveten om problemen och jobbar på det.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat