Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-08, 07:49 #15
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Originally posted by -Maccke@Dec 8 2005, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Någon i Borås, som bl a knep sex.eu, poker.eu och travel.eu, lär ju vara hyffsat glad idag.
inte illa! förstår bara inte hur denna lyckats få igenom dessa tre generiska namn. men all cred till dem

Har iofs inte tänkt att regga en enda .eu domän inom det närmaste men, det verkar som jag totalt missuppfattat vad Sunrise 1 var.

During the Sunrise period (starting 7 December 2005), domain names will be made available only to the holders of prior rights.
When applying during Sunrise, they will be asked to back up their claim with documentary evidence.

Boråsarna verkar alltså lyckats hävda förtur (holders of prior rights) på poker och travel! Mycket bra jobbat! (sex är ju inte lika generisk för sex kan ju vara en inarbetad förkortning.)

Skall bli spännande att se om några stora spelbolag också "missuppfattat" vad en "prior rights" situation var.

Pust eurid.eu kommer nog få en jobbig tid inom det närmaste! Vi får hoppas att de kan reda ut detta så domänen får en framtid som domänen för företagare som begränsar sig till Europa. Spontant fick den i mina ögon ett lika seriöst värde som en .nu domän i slutet på 90-talet iom detta.
Håller med dig thomas. låter väldigt märkligt. jag trodde att EURID skulle vara väldigt hårda när dem bedömde rättigheter.

Verkar som Jonathan drog förhastade slutsatser. Kollade precis EURID's whois sökning. Där stod att alla namn på både sex.eu och poker.eu var FALSE!

yreg.se =
Namn Yellow Register On Line AB
Språk Engelska
Adress Box 1272
501 12 Borås
Sverige
Telefon +46.33101020
Fax +46.33177830
E-post [email protected]
Registrator tekniska kontakter
Namn Fredrik Sandgren
Organisation Nictrade Internet Identity Provider AB