Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Originally posted by -Maccke@Dec 8 2005, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Någon i Borås, som bl a knep sex.eu, poker.eu och travel.eu, lär ju vara hyffsat glad idag.
|
inte illa förstår bara inte hur denna lyckats få igenom dessa tre generiska namn. men all cred till dem
|
Har iofs inte tänkt att regga en enda .eu domän inom det närmaste men, det verkar som jag totalt missuppfattat vad Sunrise 1 var.
During the Sunrise period (starting 7 December 2005), domain names will be made available only to the holders of prior rights.
When applying during Sunrise, they will be asked to back up their claim with documentary evidence.
Boråsarna verkar alltså lyckats hävda förtur (holders of prior rights) på poker och travel Mycket bra jobbat (sex är ju inte lika generisk för sex kan ju vara en inarbetad förkortning.)
|
YR vad man nu vill att förkortningen står för, i ansökan står det Yellow... är innehavare av varumärket sex i Sverige. Hur de lyckats få PRV att godkänna det har jag svårt att förstå.
Det finns ett antal svenska företag som har varumärket poker också. Ickeförvånande hör TBA dit. Se
Varumärkesregistret.
Däremot har jag en känsla av att sex.eu kommer att leda till en utdragen förhandling. Det är osannolikt att det inte finns någon som kommer att överklaga detta.