Citat:
Originally posted by Lastbryggan@Jan 12 2004, 08:21
Citat:
lastbrygan.se är ju visst fortfarande ledig
|
Då är vi inne på helt andra saker, tror inte att felstavningar på Lastbryggan har något värde över huvud taget, passa då på att regga lasbryggan, lasstbryggan, lasbrygan och lastbrygga också så har du slängt en tusenlapp i sjön.
|
nja, jag har som sagt inget intresse av att registrera felstavningar. speciellt inte eftersom jag inte har några planer på att öppna en liknande butik.
men jag förstår inte riktigt vad skillnaden är på att öppna en liknande butik som din under en felstavad version av din domän i jämförelse med att driva en liknande tjänst under en "felstavad" (läs liknande stavning) som har med subdomäner att göra.
för att frångå några exakta domäner. skulle man uppmärksamma, i form av statistik, att felstavningar av sina domäner får en större mängd trafik skulle man ju givetvis fundera en extra gång på om man borde ha registrerat felstavningen. men visst, tar nog ett tag att tjäna pengar på domäner för felstavningar.
inte ens felstavningar för domänen missworld som enligt tidigare rapporter var den "mest besökta på internet" genererar vad jag förstår inte speciellt mycket värdefull trafik/intäkter. så vilken domän skulle då göra det?