Citat:
Originally posted by nicclas@Dec 7 2005, 21:30
Jag måste bara kommentera dina "problem":
1) Du förutsätter att det är "SPAM" som skickas - på sådant är det aldrig någon som svarar. Givet att frågan är intressant tror jag några svarar. Fler än jag, tror jag, brukar svara i forum för att frågan är intressant, inte för att jag förväntar mig att någon hjälper mig med något senare.
2) Vem har sagt något om att tjäna pengar? Jag gissat att på WN tjänas mer pengar på trafik som kommer via sökmotorer än den som kommer av klick från medlemmar. Ju fler frågor och svar ett forum har, desto "lönsammare" är det (om man nu kan tala om lönsamhet på forum). På de flesta forum besvaras frågor utan att någon som svarar får betalt? Troligen beror det på att någon tycker det är kul att svara på frågor(?) kanske!?
3) För följdfrågor kan man t.ex. besöka det forum där man fått ett svar. Svårare behöver det ju inte vara, eller?
4) Det gör man inte. Inget forum jag känner till "garanterar" att jag får bra svar på några frågor, så jag ser inte varför denna på av "forum interface" skulle behöva gör det.
5) Det är väl ingen som sagt att det ska kosta pengar? Den enda som betalar är den som annonserar på sidan, och det är ju frivilligt!?
6) Bra fråga. Ingen aning.
|
1. Ja, jag skulle antagligen se det som spam. Varför svara på inlägg där det saknas dubbelriktad kommunikation. Det går emot hela principen bakom Internet att ta bort interaktiviteten som sker mellan användare på forum.
2. My bad. Trodde tjänsten skulle kosta pengar.
3. Vad är vitsen med tjänsten nu egentligen. Kan man inte lika gärna göra en länkkatalog med olika kategorier då?
4. Se tvåan.
Jag gillar idén men jag tror inte på just detta upplägget som det ser ut nu.