Jag måste bara kommentera dina "problem":
Citat:
Jag håller inte med.
Följande problem ser jag:
1. Varför kommer någon svara på frågor ställda av en robot som spammar forumet man är aktiv på och inte tillför något?
2. Varför kommer folk svara på frågor ställda av en robot som tjänar pengar på det arbetet jag lägger ner med att svar?
3. Hur hanterar roboten följdfrågor och krav på mer information? Säkert 80% av alla frågor på forum är inkompletta och måste kompletteras med mer information innan de kan besvaras.
4. Hur säkerställer ni kvaliteten på de svar som ges i trådarna?
5. Varför betala för en tjänst där jag enklare kan gå till forumet och ställa frågan själv och antagligen få fler och bättre svar eftersom ingen vill svara en robot?
6. Hur kommer forumägarna hantera detta? Om det kommer 20 frågor från er robot dagligen på WN så skulle jag inte gissa att WN:s ledning ser på det med blida ögon.
|
1) Du förutsätter att det är "SPAM" som skickas - på sådant är det aldrig någon som svarar. Givet att frågan är intressant tror jag några svarar. Fler än jag, tror jag, brukar svara i forum för att frågan är intressant, inte för att jag förväntar mig att någon hjälper mig med något senare.
2) Vem har sagt något om att tjäna pengar? Jag gissat att på WN tjänas mer pengar på trafik som kommer via sökmotorer än den som kommer av klick från medlemmar. Ju fler frågor och svar ett forum har, desto "lönsammare" är det (om man nu kan tala om lönsamhet på forum). På de flesta forum besvaras frågor utan att någon som svarar får betalt? Troligen beror det på att någon tycker det är kul att svara på frågor(?) kanske!?
3) För följdfrågor kan man t.ex. besöka det forum där man fått ett svar. Svårare behöver det ju inte vara, eller?
4) Det gör man inte. Inget forum jag känner till "garanterar" att jag får bra svar på några frågor, så jag ser inte varför denna på av "forum interface" skulle behöva gör det.
5) Det är väl ingen som sagt att det ska kosta pengar? Den enda som betalar är den som annonserar på sidan, och det är ju frivilligt!?
6) Bra fråga. Ingen aning.