|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2005
|
Hej,
Jag har råkat ut för exakt samma scenario som du! Första gången blev jag avstängd pga "ogiltiga klick", när jag försökte ta reda på vad som kunde vara orsaken till detta fick jag endast ett luddigt standardssvar utan någon förklaring. Men, eftersom jag visste att jag inte gjort något fel gav jag mig inte utan krävde "bevis" på detta. Efter ett stort antal mail fram och tillbaka återaktiverades mitt konto, häpnadsväckande nog.
Jag såg nu till att ingen på mitt företag använde sidan eftersom jag var rädd att för många klick från samma IP kunde vara orsaken. Hur som helst, pengarna fanns kvar på kontot och det har nu gått en tid och pengarna tickade på. Nu har jag återigen fått ett mail från Google där man helt sonika har stängt av kontot, IGEN, med hänvisningen "koppling till ett konto som tidigare inaktiverats p.g.a. ogiltiga klick". För det första, jag har aldrig missbrukat mitt AdSense konto. För det andra, jag har aldrig haft mer än ett AdSense konto. För det tredje, börjar bli ruggigt irriterad på Google.
Vad fasen är det som händer? Nu har jag återigen blivit av med mitt konto (med mer pengar på) och står utan ersättning för de klick jag har genererat. Är det någon som har några tips på hur vi som är drabbade kan gå vidare? Jag kommer iaf ALDRIG att ge mig i den här frågan. Tror Google att de kan göra precis vad som helt utan motagerande?
Naturligtvis har jag full förståelse för att Google som företag är försiktiga då vem som helst kan lista ut att detta är något som lätt kan missbrukas. Men när vi som är seriösa blir avstängda, utan förklaring, och står där utan ersättning för genererade klick är det inte ok! Dessutom skulle jag vilje se "bevis" för att pengarna verkligen betalas tillbaka till annonsörerna...
Mvh
Christopher
|