Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-07, 16:03 #7
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
Hej,

jag tror inte att det är något problem att frågor/inlägg postas av en robot, men det är säkert bra om det finns en personlig avsändare för varje inlägg som görs.

Att folk är beredda att svara på/diskutera även sånt som är automatgenererat tycker jag att 99mac:s "Artikelrobot" är. Deras robot verkar sålla fram nyheter som är Mac-relaterade från ett antal RSS-feed och autopostar dem. Se tex. www.99mac.se/forum/showthread.php?t=85014

Precis som någon ovan, så tycker jag inte att idé att post samma inlägg är speciellt bra. Däremot är idén med ett genemsamt interface mot många specialicerade forum bra. Varför inte skapa någon form av "intelligens" som, baserat på vilken fråga som ställs skickar frågan/inlägget vidare till det forum som, baserat på statistik, genererar bäst svar för den typ av fråga det gäller!. Postar man en fråga (på svenska) om webbservrar så kanske den hamnar i rätt delforum här på WN, frågar man på engelska hamnar det kanske i ett delforum hos Webhostingtalk; frågar man om skidutrustning hamnar inlägget i lämpligt delforum hos freeride osv. Låter inte det bra? Jag har fler (enklare) idéer runt detta om ni är sugna på att implementera :-)

[red: freeride heter det ju...]
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat