Citat:
Originally posted by patrikweb@Dec 6 2005, 12:39
Högre nivå? Tror knappast någon tjänst blir bättre av att flera personer slåss om nya tjänster inom annonsering/sökmotor. Stor risk att kvaliteten blir sämmre och dom lägger pengar på lansera nya saker hela tiden än bygga dom helt färdigt.
Dock kanske priset för att annonsera blir billigare indirekt men gör ändå att för att nå alla att dom annonserar hos båda.
|
Innan jag ger mig in i en debatt som berör Microsoft, låt mig först påpeka att jag jobbar för dem, så då var det sagt:
Hur kan det inte blir bättre om flera parter konkurrerar inom ett område som sökmotorer? Eller det kanske hade varit bättre om företag som Google aldrig försökt ta andelar av de som förr i tiden var marknadsledande?
Angående att företaget släpper produkter inom många olika områden: Ja, tacka Bill för det. Hade det inte gjorts hade vi inte haft produkter som MS SQL Server, Visual Studio, Windows, Office, Internet Explorer, Mediaspelare, XBox etc.
Klart som sjutton Microsoft har hittat en mycket lyckad strategi när det gäller att skapa och sälja produkter. Ett förslag om du inte tror mig är att ladda ner deras årsredovisning och läsa den.
Så varför ska dem inte försöka få MSN att bli större och bättre än Google? Microsoft har jobbat i drygt ett och ett halvt år med MSN Search. Google har jobbat i över 7 år med sin söktjänst. Ge MSN Search några år att utvecklas så tror jag nog att relevansen i träffarna kommer vara jämförbart med andra söktjänster.