Citat:
Originally posted by hubbert@Dec 5 2005, 11:06
Så det är kvalificerat skitsnack att hålla på att tjafsa om standarder. Följaktligen är det också en elittänkade att försöka förespråka något som bara skall gälla för andra inte för en själv. Syftar nu på företagen som säger sig stödja detta. Dubbelmoral, hyckleri kan det också kallas för om det låter bättre.
|
Du måste tänka på att på de flesta företag jobbar det nog fler än 1 person, troligtvis väldigt många personer självklart är då också fallet att små missar då och då kan inträffa och det kommer det fortsätta att göra.
Jag själv har jobbat efter standarder sedan slutet av 90-talet, något som jag förespråkar starkt och jag anser det verkligen inte vara något elitistiskt utan snarare en självklarhet om man vill jobba professionellt med webb.
Däremot så finns det än i dag sidor jag gjort där det finns små buggar eller undersidor som inte validerar helt. Detta betyder inte att jag är elitistisk eller håller på med dubbelmoral, det beror på att ibland har man helt enkelt missat att validera någon sida. Eller så kanske man gjort någon snabb ändring i efterhand som utan att man tänkt på det brutit mot någon valideringsregel, man har helt enkelt missat det.
Sen finns det fall där man vet om att nått inte validerar och helt enkelt inte har tid att fixa det pga andra nya projekt....