Citat:
Originally posted by Bjarne@Dec 5 2005, 10:48
1) hur någon som håller på med webbkodning kan hålla fast vid en så omodern webbläsare som IE 6 faktiskt är, tekniskt omsprungen av i princip alla andra webbläsare?
2) varför inte alla förstår att följden av att följa standarder innebär att sidan blir användarvänligare, lättare att underhålla och mer tillgänglig för alla oavsett webbläsare och människa?
3) hur det kan anses vara elitistiskt att följa standarder?
|
1. För att man vill använda det en extremt stor del av ens användare kör för att få samma upplevelse som dom. Dock använder jag också Fx dock mest för testning. På mina Linuxburkar kör jag endast Fx. Kan säga att jag inte har märkt något som varken är bättre eller sämre med Fx.
2. Att följa standarder och jobba för användarvänlighet, tillgänglighet och att sidan skall funka för alla oavsett OS, webbläsare eller eventuella handikapp ser jag som en självklarhet oavsett vilken webbläsare man själv kör.
3. Har aldrig hört något om att det skulle vara elitistiskt att följa standarder, snarare har allt jag sätt och hört om detta sedan jag själv började göra det i slutet av 90-talet att det är en självklarhet om man vill jobba seriöst och professionellt som webbutvecklare.