Bjarne:
Vad kunde du annars vänta

?
Visst billig poäng från min sida, men ville belysa en mer komplex sida av det hela. Jag håller med om att regler måste finnas, men det får inte bli en utveckling när vi som kan försöker främja oss från de som inte kan. Det är den utvecklingen jag reagerar emot. Jag tycker att det är positivt när en som just startat eget slänger upp en hemsida med hjälp av Frontpages mallar, den sidan validerar inte och kan på sin höjd ibland inte ens ses korrekt med IE. Men viljan...
Det innebär också på sikt att vi totalt sätt får mer arbete att göra, när alla dessa hemsidor sinom tid behöver tas till nästa nivå. Dvs optimeras, göras synliga för alla webbläsare, omdesignas, uppdateras, byggas ut osv.
Att försöka skapa, som jag uppfattar det, en elitwebb med "standarder" som i stort sätt ingen bryr sig om att följa är synnerligen kontraproduktivt. Det är också ett steg tillbaka från att göra Internet tillgängligt för den breda massan, och då menar jag inte att de bara skall vara passiva betraktare av vad andra skapat.