Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-05, 22:29 #55
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by hubbert@Dec 5 2005, 22:57
Bjarne:
Citat:
Jag håller med zpD. Tänk lite bredare.
Jamen det är ju det jag gör. Jag anser inte att skapandet av hemsidor på Internet enbart skall vara förbehållet personer som vet var en frontslash skall sitta i koden.

(inom denna parentes så tycker jag att ,före man förespråkar någon form av "standard" att man åtminstone kan se till att de sidor man anger som signatur och i sin profil validerar)
Jag väntade på den

Även om valideringen är en trevlig grej, så är den inte den yttersta poängen. Det handlar om arbetsmetoden, som jag tidigare också skrivit.

Sen kan jag hålla med att det finns en skön anarkistisk mening med att Nisse Hult, 60 bast, slänger upp en sida om talgoxar utan att veta vad han sysslar med och man ändå ska kunna ha nytta av den. Men jag pratar ur utvecklar/designer synpunkt och det är kanske där vi pratar bredvid varann. När det kommer till kommersiella webbplatser, tycker jag personligen inte det finns nån ursäkt att inte utnyttja rekommenderade standarder för att uppnå maximalt resultat för alla. Och när jag säger "tänk bredare", så menar jag att se vad det finns för andra metoder att arbeta utifrån.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat