Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-05, 20:22 #39
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Vatos Locos@Dec 4 2005, 21:53

Ser ingen anledning till att de som köper domännamn skall vara med och betala deras olika projekt.
I villket företag betalar inte kunden alla "projekt"?

Självklart så betalar kunderna för olika projekt i vanliga företag, dock så är inte IIS/nic-se ett vanligt företag utan en stiftelse/AB som har på uppdrag att sälja .se adresser, har väldigt svårt att se hur man kan bedriva verksamheten på det sätt som de gör i dagsläget, personligen så anser jag det vara brottsligt och skulle EU-domstolen ta en titt så är jag ganska övertygad om att de skulle komma fram till att de missbrukar sin monopolställning.
Men i Sverige så är vi alldeles för tama, det finns bara några få aktörer som aktivt arbetar för att få ner priser till en rimlig nivå och de skall ha all uppmuntran för att de stångar sina pannor blodiga.

IIS/nic-se har fram till dags datum tjänat en väldig massa pengar på oss domänregistranter, du hittar mera information på följande länk när det gäller deras ekonomi: http://www.iis.se/omiis/arsredovisning.shtml, är ganska övertygad om att du kommer fram till samma sak som mig och det är att något är galet.

Skall de hålla på med olika projekt så får de starta upp ett bolag för detta ändamål där de själva får sköta sin finansiering, det borde inte vålla några problem för dem med tanke på vilka som sitter i styrelsen. Har absolut inte något emot att de bedriver olika projekt dock så skall det inte ske på ombuden/domänregistranternas bekostnad.

Skulle verksamheten tas över av andra aktörer så skulle domänpriset halveras.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat