Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-01, 23:11 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Marcus - Förtydligande(Ledsen, jag klippte och klistrade lite):

Jag anser att du har fel i att dom som köper 500 för 60 000 lika gärna kan köpa för 100 000 pga att dom har en uträknad budget för vad 500 domäner genererar vs. får kosta per år. 40 000-diffen kan vara hela årsprofiten.
--------
Sen står jag helt oförstående :huh: till ditt resonemang om antal domäner skulle öka.

- Det är väl klart som korvspad att antalet domännamn du kan skapa ur en toppdomän är bestämd - det skapas ju inte fler möjligheter att skapa domäner för att du reglerar prisnivån!
Vanligt för en "öppen för alla-domän" gäller 3-67 tecken hos vissa tlder fungerar idn-tecken, andra godtar inte helt numeriska domäner etc. Men antalet potensiella domäner kan ju alltid faställas per toppdomän. Är vi överens om det ?

Enda möjligheten du som topadministrator har att reglera antalet domäner han säljer är endera genom att reformera reglerna ELLER genom prissättningen. Sänker du priset drastiskt köper folk fler, höjer du så handlar färre. Men sen kan det komma aspekter som att om han tar mer betalt har han råd att marknadsföra domänen (genom egen omsorg eller genom alternativa marnadsföringsinsatser mot ÅF-led, eller rentav sänka kostnaden för att bli ombud etc etc)

(Ber om ursäkt för att jag var otydlig - satt med lite annat)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat