Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-01, 19:26 #18
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Du har rätt och fel Marcus,
De aktörerna som köper 500 domäner åt gången lutar sig mot väl genomräknade kalkyler och vet vad han/hon kan betala.
Har du aldrig hört uttrycket: Domains are real estate for Internet ?
Vet inte riktigt vad du vill säga med det? Oavsett om man handlar 500 totalt eller 500 "åt gången" som du säger så spelar ju priset mindre roll långsiktigt för de större aktörerna, vilket var precis vad jag påvisade med mitt förra inlägg.

Citat:
Men du har rätt i att antalet lediga namn inte ökar - men tänk så här istället: .com är den i särklass största tld:n med i genomsnitt 42 000 nyregistreringar per dag och då tillåter .com inte lika många tecken som .se..
Hela resonemanget som diskuterats här gick väl ut på att antalet lediga namn skulle öka?

Citat:
Jag har sett uppskattningar som säger att ca 60% av alla domäner är endera odelegerade eller...ligger i Monetizing partnerprogram som SEDO, DomainSpa etc.
Den typen av handel har vi nog bara sett början av. ( En av de snabbast växande; Skenzo är för övrigt sponsor till ICANN-eventet som håller på nu: http://www.icannvancouver.ca/ )
Har fortfarande inte förstått vad du vill ha sagt med ditt inlägg faktiskt. Du säger att jag har fel men jag har bara sett dig säga att "du har rätt i att antalet lediga namn inte ökar". Vad i mitt resonemang är då fel? Eller var det bara ett sätt för att slänga dig med uttryck som gjorde att du skrev så? Nåja du får ju gärna utveckla..

Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Driver man en seriös sida, så spelar det ingen roll om namnet kostar 50kr eller 500kr. Det är endast för de som handlar och köper på sig domännamn som glädjs av meddelandet. Detta kommer bara öka antalet registrerade domännamn men knappast öka kvalitéen på webbsidorna.
Är det inte lika bra att låta de som är intresserade av att driva en intressant webbplats, verkligen få de bra domännamnen?
Vad är ett bra domännamn? Jag säger det som har sagts många gånger tidigare: Det är inte domännamnet som gör sajten, det är innehållet.

Citat:
Höj priserna Det skulle internet må bra av
Varför ska folk behöva betala mer för en tjänst som endast gör att den icke vinstdrivande stiftelsen bakom kan dela ut gåvor hit och dit? Det är väl knappast rätt lösning att höja priserna som gör att endast de med fet plånbok har råd att agera som de vill? Nej för mig känns det som att ni är helt fel ute...