Ibland blir jag lite stum av att se hur ni resonerar - ni har ju faktiskt varit med ett bra tag flera av er och borde därför anammat lite olika faktorer som rimligtvis borde spela in i respektive toppdomäns prissättning, eller ?
dk-hostmaster i söder har med en population på 5,4 miljoner invånare har lyckats sälja 650 tusen .dk-domäner medan NIC-SE ur Sveriges population som överstigit 9 miljoner endast lyckats med lite drygt 390 tusen.
Till saken hör att som att .dk reformerades långt före .se - men det är sannolikt bara en av flera orsaker. Jag tror att vårt eget NIC är sin värsta fiende..
Vad gäller Norge är det inte riktigt jämförbart pga av de restriktioner som finns. Så för Svenskar utan registrerat bolag där skulle dom ju lika gärna vara gratis..
Och att sen dra in .nu i diskussionen blir ju verkligen att blanda ihop saker, då Niue är det minsta självstyrande landet i världen och även om drift och försäljning sker via ett Amerikanskt bolag är .nu-domänerna deras absolut största exportvara. Att förändra priset på .nu skulle ev. slå mot hela landsekonomin !?

...och det sker väl knappast för att NIC.se sänker ett par tior..
Denna prissänkning i etapper för .se får mig att hålla med Jocke - det känns som att NIC-SE dels inte haft en ringaste uppskattning av sin egen marknad/eget marknadsvärde och nu försöker man "rea ut" det som säljas kan..
men men, nu kanske ni tror att jag inte gillar NIC-SE...