Ämne: dmoz
Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-01, 08:32 #4
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by Kristofer@Dec 1 2005, 03:18
[...] Känns som att det är editorer där som ser att här har vi en kategori utan speciellt mycket befintligt innehåll på DMOZ och därför möjligtvis skapar en sida, som de sedan lägger upp dit och samtidigt ser till att ingen konkurrerande sida kommer in.
Jag redigerar på Dmoz och vill försvara mina kollegor. Vad du "känner" och vad som "möjligtvis" har hänt är inte mycket till fakta om hur det egentligen ligger till. Tyvärr kan jag inte bidra med ett svar om varför din sajt inte är listad eller varför din konkurrent blev listad relativt snabbt. Men jag kan bidra med information om att det i redaktörens uppgift ingår att väga in en webbplats relativa värde jämfört med andra informationskällor om just kategorins ämne.

Ett skäl till att du inte blir listad kan vara att din sajt innehåller affilieringslänkar (om det är freeroll.se du argumenterar för). Det som jag skulle gå på om jag skulle välja att inte lista freeroll.se skulle vara det faktum att sidan inte innehåller något annat än en uppsättning regellistor och länkar till andra pokersajter. Men eftersom jag inte vet vilken konkurrent du syftar på kan jag kanske inte komma med ett rättvist svar.

Har din konkurrent samma upplägg som dig med regellistor, tips och affilieringslänkar?

PS. Jag kan inte påverka listningen av din sajt.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat