Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-11, 18:48 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by WN@Jan 11 2004, 14:51

Jag tror du har en möjlighet att vinna en tvist, du kan hävda att ägaren till den andra domänen har köpt den för att förvilla dina kunder, detta iom att det är inom samma toppdomän, och riktar sig till exakt samma kundkrets.
visst, finns ett antal punkter man kan peka på vilket gör att jag i tvist skulle ha en god möjlighet att få upprättelse. att för mig diskutera här helt öppet vad jag kommer peka på i synnerhet skulle vara aningen otaktiskt.

Citat:
För att möjligen kunna göra dej lite gladare tror jag inte du tappar speciellt mycket trafik/kunder iom detta, fast det är ju iofs min personliga bedömning.
handlar inte främst om mängden trafik eller kunder jag går miste om utan också att jag marknadsfört mitt varumärke för att bli en symbol för den tjänst vi tillhandahåller. är inte bara vi som tjänst som går miste om trafik/kunder/intäkter men också de kunder som redan har sina domäner registrerade under user.se drabbas i lika stor utsträckning. därav den seriösa undertonen av det hela.

Citat:
Min erfarenhet av subdomäntjänster (dot.nu) säger att nästa alla trafik kommer från bokmärken eller länkar, dvs väldigt få typin's.
med tanke på att domänen user.se är ett bra namn även för marknadsföring per sk "word-by-mouth" så är det tyvärr troligt att en relativt märkbar mängd trafik går förlorad just pga möjligheten till förväxling med detta nu andra uppkomna förväxlingsbara domännamnet.

som jag nämnde tidigare vill jag inte gå in på mer detaljerat hur jag kommer gå vidare i detta ärende. nästa steg är att imorgon ta kontakt med juridiska ombudet för att överlägga.

tack för era svar.
det jag dock främst efterlyste med mitt inlägg här var inte bedömningar huruvida möjligheterna är i en tvist eller liknande. jag är relativt väl insatt i de mål som hanterats av II-stiftelsen och vet ungefärligen vilka förutsättningar som råder. jag är främst ute efter om det är någon som har liknande erfarenheter sedan tidigare och därmed möjlighet att bistå med alternativa lösningar och förfaranden som ger resultat.

skulle även vara intressant att mer i detalj veta hur tvisten hos II-stiftelsen går till. vet att det blandannat är en avgift på 10kkr som är inblandad men hörde även på avvägar att man fick tillbaka 5kkr om man vann. men det är något jag inte fått bekräftat och ställer mig frågande till?

återigen: egentligen föredrar jag om någon kan ge mig synpunkter per PM eftersom jag inte vill diskutera den här typen av känsliga frågor helt öppet.