Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-29, 13:17 #20
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
När jag skulle byta från telia adsl till bredbandsbolagets motsvarighet för några år sedan, då råka jag ut för ett riktigt helvete... och det var inte BBBs fel, enbart telias.

När man bytte skulle det bli ett kort glapp på ca 1 vecka där jag skulle bli utan internet, detta glapp vart 3 månader!

Något som var en total katastrof för mig då jag studerade på distans på den tiden.

Efter en och en halv vecka så hörde BBB av sig och sa att dom inte kunde koppla upp mig pga att telia inte hade tagit bort nån av sina saker i inkopplingen och om deras tekniker skulle ta bort detta skulle de bryta mot lagen. Så jag skulle ringa telia och be dem fixa detta snarast (detta var något som borde ha fixats direkt i samband med öppsägningen).

Jag pratar med telia, telia förnekar att dom skulle ha nått där utan att allt fel ligger hos BBB.

Jag ringer bbb och de skickar återigen dit sina teknoker och hör efter någon dag av sig och säger att telias grejjer fortfarande sitter kvar och dom måste ta bort dem.

Ringer återigen telia som vägrar att tro på att de inte skulle ha tagit bort sina saker. Men efter en långt tids övertalande går de med på att de skall skicka dit en tekniker och kolla och sedan höra av sig till mig.

När jag fortarande inte hört nått efter två veckor ringer jag telia igen och dom säger att ingen tekniker varit där än... dom ska kontakta sina tekniker och påminna dem...

Så håller det på i kanske två månaders tid och jag får ringa och klaga massor av gånger.

Sen tillsist efter totalt ca 3 månader efter att mitt BBB skulle börjat funkar ringer telia (första gången på hela tiden de ringer mig och inte tvärt om fast de hela tiden sagt att de skulle höra av sig) och säger att teknikerna varit där nu och plockat bort telias utrustning (dom säger inget om att dom hade fel eller så trotts att de under en lång tid förnekade att de skulle haft nån utrustning där alls).

Därefter ringer jag upp BBB och dagen efter funkar mitt internet!!!!

Telia vägrar att ge mig någon ersättning trotts att allt fel ligger hos dem och trotts att de förstört mina högskolestudier ordentligt då dessa var beroende av uppkopplingen.

BBB som inte gjort nått fel och varit mycket tillmötesgående och hjälpsamma dom tar däremot utan att jag bett om nått och ger mig 3 månaders gratis uppkoppling.

Sen när jag för ett år sedan bytte till BBBs fiber så funka det direkt, det funkar till och med innan jag beställt det, räckte med att koppla in kapeln och har funkat helt underbart sedan dess. Nu ska de visst dessutom uppgradera min uppkoppling från 10/10 till 100/10 utan extra kostnad! =)

Kan även tilläga att när man ringde till BBB fick man oftast vänta 10-20 min, när jag ringde telia fick jag oftast vänta 40-90 min! En gång gav jag upp när jag ringde till telia och fått vänta uppåt en och en halv timma utan att det blivit min tur.....
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat