Citat:
Originally posted by Björn@Nov 27 2005, 17:13
Problemet skulle jag tro är 2 saker för er.. nr 1 är att servern är för slö, den har för hög belastning kontra kapacitet osv.. det andra är hur kodningen ser ut.. det är ju 2 saker där.. hur serversides kodningen ser ut.. om det är osmart scriptat så kan det såklart förspilla resurser.. och hur markup och css är befattat.
Efter att ha gått över er site lite snabbt och kollat hur det ser ut så förstår jag faktiskt att det tar lite tid. Kortfattat så är ju kodningen inte direkt up-to-date.. och mycket kan göras för att optimerad den. Exempelvis har ni massor av funktionalitet i javascript. En massa inline stilar (ex css) i dokumenten. Inga externa css dokument (som cashas).. Ramar ( vilket ger 4 sidor som ska laddas istället för 1)..
Förstasidan tar ensam upp 963 kB, det är allderles för mkt. För mycket bilder istället för html och css där det skulle funka bättre.
hör av er om ni vill ha hjälp med att optimera den föressten.. jag gör en hel del sådana jobb..
/ björn
|
Tack för alla förslag, och tips m.m.
Som sagt vi leter efter en ny webbutik som kan garantera snabba sidor. Har varit i kontakt med sitedirect.
Är det någon som har erfarenheter av dom?